assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Friday, December 18, 2009

.:Seindah Tulisan Taqdir:,

Assalamu'alaikum wrh. wbt~Alhamdulillah atas pertemuan kali ini..moga2 tinta yang bakal terukir jauh daripada murka Allah Ta'ala apatah lagi fitnah syaitan laknatullah..na'uzubillahiminzalik~

Hari ini melangkah ke tahun baru hijrah 1431..ingatan ana melewati tahun 1430..sejauh mana diri ini telah merealisasikan azam..impian..cita2..amanah...atau adakah perjalanan lepas masih tertunda..terdetik di hati menilai kembali tahun lalu, muhasabah diri atas khilaf..terlalu banyak cacat dan celanya.
Astaghfirullahal'azim~

"Barang siapa berhijrah di jalan Allah, niscaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak. Barang siapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan adalah Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (An-Nisa’:100)


Hari ini, meninggalkan kesan di hati..Allahuakbar~betapa perjalanan hidup ini menjanjikan ujian demi ujian untuk ditempuhi, terkadang terasa lelah, terkadang terduduk lesu..lemahnya diri tanpa belaian kasih Allah..
'ampuni aku yaAllah disebalik keluh kesah ini'..

"(Tidak demikian) bahkan barangsiapa yang menyerahkan diri kepada Allah, sedang ia berbuat kebajikan, maka baginya pahala pada sisi Tuhannya dan tidak ada kekhuatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati".(Al-Baqarah:112)


"..Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."(Al-Baqarah:216)

Sama2lah kita menyemak kembali diari lepas untuk sama2 kita menampung kekurangan yang ada, memperbaiki kesilapan lepas..seterusnya menjadikan masa depan yang bakal kita lalui..seindah tulisan takdir..
Permulaan yang baik membawa kepada pengakhiran yang baik..
'Inna A'malu Binniat'
Niat yang baik membawa natijah yang mumtaz~Bittaufiq wannajah..


No comments: