assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, January 09, 2010

.:Allah 'Najah'kan Aku:.

Setulus Kalam Ilahi Membuai Hati Ini Untuk Terus Akur Meneruskan Sebuah Perjalanan Dalam Sebuah Perjuangan~
'Rahim'nya Allah atas segalanya ni'matNya




Assalamu'alaikum..setulus salam buat semua..maaf agak lama menyepi. Dunia kampus yang baru bermula mengekangkan masa untuk ana menulis di sini, asif jiddan(^_^). Alhamdulillah atas kesempatan ini..


"Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu.? Dan Kami telah menghilangkan daripadamu bebanmu."( Surah Alam-Nashrah: 1-2)

Memulakan semester 2 (2009/2010), bagai satu mimpi. Terasa masa berlalu terlalu pantas. Alhamdulillah, dengan keputusan semester lepas yang sangat2 mengejutkan ana. 'Rahim'nya Allah atas kejayaan ini. Sujud syukurku padaMu YaAllah~


"Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain. Dan hanya kepada TuhanMulah hendaknya kamu berharap."(Surah Alam-Nashrah:6-8)

InsyaAllah, semester 2 ini membawa misi baru untuk dilaksana. Dengan amanah yang tergalas, bukan sahaja sebagai mahasiswi tetapi juga sebagai 'abdullah~Mudah-mudahan niat yang baik serta usaha yang sentiasa perlu diperbaiki akan membawa natijah yang baik buat kita semua InsyaAllah.


"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya. Kemudian Kami kembalikan dia ke tempat yang serendah-rendahnya (neraka). Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh: maka bagi mereka pahala yang tiada putus-putusnya."(Surah At-Tin: 4-6)


'Allah~Najah kan aku yaAllah. Ajarkan aku menjadi hamba~Mu yang sentiasa taat akan perintahMu. Dengan sebaik-baik ciptaan~Mu ke atas diriku. Jadikanlah aku hamba~Mu yamg terus sujud kepada~Mu dengan sebenar-benar pengabdian kepada~Mu. Aku yang lemah disisi_Mu mengharap belas kasih~Mu, belai redha~Mu untuk aku benar-benar najah fiddin fiddunya wal aakhirah ..'Ameen




No comments: