assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Monday, April 02, 2012

.: Waiting :.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamu'alaikum wrh. wbt.

Salam perjuangan buat semua ! Alhamdulillah wa syukrulillah atas nikmat hidup, sihat, sakit, lapang, sempit, kegembiraan, kesedihan.. lantaran semua itu datang daripadaNya, insyaAllah pasti ada hikmah tersurat dan tersirat.. :) be positive!

Dan ingatlah tatkala, Tuhanmu berjanji kepadamu : "Sesungguhnya, jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah nikmat-Ku kepadamu" (Surah Ibrahim : 7)

Alhamdulillah juga, saat ini sedang menantikan kehadiran seorang insan yang merupakan anugerah daripadaNya, melengkapi sebuah kehidupan berumah tangga, dan dia kini sedang meniti kehidupannnya di alam rahim.. Allah.. nikmatnya setiap detik merasakan gerakan insan kecil ini.. satu perasaan yang sukar digambarkan.. hebatnya kuasa Allah atas setiap ciptaanNya!

Namun.. hakikat yang perlu diakui, anak ini pinjaman Allah, tatkala tiba masanya, diri perlu redha mengembalikan pinjaman ini kepada yang lebih berhak yakni Allah! Ya, sedang berusaha meletakkan diri ditempat dan situasi itu! Anak juga bukanlah sesuatu yang hendak di bangga-banggakan, TETAPI anak-anak adalah amanah dari Allah s.w.t dan ianya sebahagian dari ujian Allah s.w.t kepada kita hamba-hambaNya, silap dalam mendidiknya, tidak tertunai haknya sebagai seorang anak, maka ibu bapanya kelak lah yang akan dipertanggungjawabkan.

"Harta benda dan anak-anak kamu hanyalah menjadi ujian dan disisi Allah ada pahala yang besar." (Surah At-Taghabun : 15)

Mohon doa semuanya, kami dikurniakan zuriat-zuriat yang soleh/ah, yang kelak menjadi penyejuk mata, doakan juga urusan kita semua dipermudahkanNYA, insyaAllah :)

wallahua'lam, wassalam :)

No comments: