assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Monday, April 02, 2012

.: Next Step ? :.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamu'alaikum wrh. wbt.


Alhamdulillah berkesempatan menjengah dan mencoret jejak di sini, kebelakangan agak sibuk MENIKMATI kesibukan semester 6, Allahu Akbar.. pantasnya masa berlalu, sudah melewati minggu ke7 rupanya! mudah-mudahan dalam kesibukan ini, masih ada ruang untuk kita sentiasa meletakkan DIA sebagai yang UTAMA DAN PERTAMA, insyaAllah!


Satu persatu kenangan semester-semester lalu menjengah ruang minda.. daripada semester satu hingga lima, ada sahaja pengalaman baru yang ditimba.. manis pahit, semuanya bersatu dalam tulisan taqdirNya yang lalu... bukan saya mengeluh, tapi hakikatnya itu lah makna kehidupan yang dah pun saya lalui, daripada situ saya belajar erti kedewasaan, meskipun pernah merasakan kelelahan, kesakitan, saat kejatuhan, kesedihan, namun, mungkin disitulah jiwa akan lebih kental untuk menghadapi masa datang, apa yang pasti masa datang menjanjikan lebih hebat cabarannya! Wallahua'lam~

“Katakanlah: ‘Kesenangan di dunia ini hanya sedikit dan akhirat itu lebih baik untuk orang-orang yang bertakwa.’!” (An-Nisa’ : 77)


Semoga apa yang dah dilalui membuahkan 'fikir jadi zikir', bukan senang untuk senang, segalanya memerlukan usaha, pengorbanan.. dan yang paling utama, kebergantungan kepada Allah Ta'ala dalam doa dan tawakkal! wallahua'lam

wassalam :)

p/s : sedang memikirkan sesi praktikum yang bakal tiba, Allah.. tapi Ilmu di dada ? belum cukup bersedia secara fizikal dan mental.. namun, masa terus berlaku, apa yang PENTING ??memerlukan koreksi diri, perlu lakukan anjakan paradigma, insyaAllah.. teringat pesan seorang pensyarah, Pn. Shimah, CUBA dulu..... insyaAllah!

No comments: